Pilatesove cvičenie nie je vynález súčasných fitness centier. Tento systém vyvinul Joseph Hubert Pilates (1880-1967), ktorý sa narodil v Nemecku a ako dieťa bol slabý a chorľavý. Na základe svojich skúseností postupne vyvinul vlastnú cvičebnú metódu, v ktorej skombinoval západný a východný cvičebný systém. Jeho cvičebná metóda bola založená hlavne na precíznych a kontrolovaných pohyboch v neoddeliteľnom spojení s vedomým dýchaním a vysokou koncentráciou mysle.

Cvičenie Pilates je jeden z najúčinnejších cvičebných programov zameraný na udržanie telesnej kondície, zlepšenie pohybového systému, ako aj zdokonalenie koordinácie pohybov a správneho postoja. Pilates cvičenie posilní Vaše telo a prispeje k zvýšeniu sebadôvery.
Pilatesove cviky aktivizujú hlboký (stabilizačný) svalový systém, čím odstraňujú svalovú nerovnováhu, zmierňujú bolesti chrbtice a kĺbov a kladú dôraz na správne držanie tela.  Táto metóda koordinuje dýchanie s pohybmi, zlepšuje rovnováhu a flexibilitu, spevňuje oslabené a zároveň naťahuje skrátené svaly, zlepšuje kondíciu, ukľudní myseľ a tým samozrejme zmierňuje stres. Naviac zdokonalí a spevní chúlostivé partie strednej časti tela, zbaví vás tukových vankúšikov, pomôže k dlhým, štíhlym končatinám, zlepší držanie tela a naučí vás správnemu dýchaniu. Podstatou cvičenia je šesť základných princípov: dýchanie, koncentrácia, kontrola, centrum tela, presnosť a plynulosť. Ide o aktivitu, ktorá vyžaduje sústredenie sa na správne dýchanie a techniku vykonávania pohybov. Cvičenie je zostavené z jednotlivých naťahovacích a posilňovacích cvikov, ktoré sa vykonávajú ako v stoji, tak v ľahu či v sede na podložke. Pilates vám pomôže posilniť a uvoľniť hlavne povolené chrbtové svalstvo z ustavičného sedenia pri počítači, ale aj spevniť ostatné svaly bedrové, brušné, panvové, stehenné i pažové. Vytvára štíhle svaly a cvičenie vyrovnáva svalové disbalancie, ktorými v súčasnej dobe trpí väčšina populácie.
Už po niekoľkých cvičeniach zaznamenáte pozitívne výsledky.

Pilates môžu cvičiť ľudia všetkých vekových kategórii, od detí až po seniorov, fyzicky aktívni, ale aj úplní začiatočníci. Pilates cvičenie je vhodné aj pre tehotné ženy a mamičky po pôrode, ľudí s nadváhou, či s chronickými bolesťami chrbtice. Odporúča sa aj ako pokračovanie rehabilitačnej liečby a využívať ju môžu aj ľudia s rôznymi problémami svalových disbalancií, či jednostranným zaťažením svalových skupín.

Pilatesovo motto:
Po 10 lekciách budete cítiť rozdiel
Po 20 lekciách uvidíte rozdiel
Po 30 lekciách budete mať nové telo